Capitolul I –Dispoziții generale
Înțelesul unor termeni
1. Termenii cu majuscule folosiți în continuare, dacă nu rezultă altfel din context, au înțelesul prevăzut în Termenii și Condițiile SC MOBI CORD IMPEX SRL. Completarea Politicii de retur
2. În urma achiziționării Produselor sau Serviciilor comercializate de Societate, prin intermediul Website-ului sau prin corespondența purtată prin poștă electronică, între Dumneavoastră și Societate se încheie un Contract la distanță. Conținutul acestui Contract la distanță este prevăzut de Termenii și Condițiile SC MOBI CORD IMPEX SRL, împreună cu dispozițiile legale ce se aplică în completare, de Politicile GDPR, de Certificatul de garanție și de prezenta Politică de retur.
3. Politica de retur prevede, în continuare, condițiile în care puteți beneficia de dreptul de a returna Produsele sau a renunța la Serviciile contractate, urmând a vă fi rambursate sumele achitate cu ocazia achiziției.
Capitolul II – Dreptul de retragere din contract (dreptul de retur al Produselor sau de renunțare la Servicii)
4. În conformitate cu dispozițiile legale, dacă aveți calitatea de Consumator, beneficiați de un drept de retragere din Contractul la distanță încheiat, fără a fi necesar să vă justificați în vreun fel decizia. Altfel spus, aveți posibilitatea de a returna Produsele achiziționate sau a renunța la Serviciile contractate în urma încheierii Contractului la distanță, în condițiile descrise mai jos, fără a fi necesar să vă justificați decizia, urmând ca Societatea să vă restituie sumele de bani achitate cu titlu de preț iar Dumneavoastră, eventual, să suportați unele costuri așa cum sunt precizate în continuare. Dispozițiile legale conținute în art. 9 alin. 1 din O.U.G. nr. 34/2014 prevăd următoarele: „Cu excepția cazurilor prevăzute la art. 16, consumatorul beneficiază de o perioadă de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanță sau dintr-un contract în afara spațiilor comerciale, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere și fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute la art. 13 alin. (3) și la art. 14”. Dacă nu aveți calitatea de Consumator, înțelegeți și acceptați că nu puteți beneficia de dreptul de retragere (dreptul de retur), acesta neputând fi acordat de Societate altor persoane care nu au calitatea de Consumator, în sensul legii. De asemenea, dreptul de retrage se aplică numai în cadrul Contractelor la distanță. Pentru contractele încheiate în cadrul spațiilor comerciale ale Societății, nu se acordă un drept de retragere. Este vorba inclusiv despre contractele care au fost încheiate în cadrul spațiilor comerciale ale Societății, chiar dacă au existat precomenzi sau rezervări ale Produselor, telefonice sau prin intermediul Website-ului, și chiar dacă au fost achitate anumite sume cu titlu de avans, în vederea încheierii contractului de vânzare cu privire la Produse, însă consimțământul de a încheia contractul de vânzare a fost emis cu ocazia vizitei la spațiul comercial al Societății.
5. Potrivit dispozițiilor legale, dreptul de retragere poate fi exercitat într-o perioadă de 14 zile de la momentul livrării Produselor sau, în cazul Serviciilor, într-o perioadă de 14 zile de la momentul încheierii Contractului la distanță, astfel cum este detaliat mai jos.
6. Astfel, perioada de retragere în care puteți opta pentru returnarea Produselor sau renunțarea la Serviciile contractate expiră în termen de 14 de zile din:
a) Ziua în care Dumneavoastră sau persoana indicată de Dumneavoastră intrați/intră în posesia fizică a Produselor;
b) Ziua încheierii Contractului la distanță, în cazul Serviciilor.
7. Pentru a returna Produsele sau a renunța la Serviciile contractate trebuie să completați formularul de retur, din Contul Utilizatorului, sau puteți completa formularul de retur prevăzut în anexă, mai jos, urmând a îl transmite prin e-mail la adresa: comenzi@mobicord.ro Dacă nu aveți aceste posibilități, puteți să vă exercitați dreptul de retragere prin transmiterea formularului de retur prin poștă sau curier ori prin emiterea unei declarații neechivoce în acest sens, care trebuie comunicată Societății.
8. Pentru exercitarea dreptului de retur vă fi necesar să ne comunicați opțiunea, prin unul din mijloacele indicate, înainte de expirarea perioadei de 14 zile. În conformitate cu dispozițiile legale și în funcție de preferințele Dumneavoastră, aveți posibilitatea de a utiliza și formularul prevăzut în Partea B din Anexa Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 34/2014. Societatea vă va confirma recepționarea acesteia, prin poștă electronică.
9. Pentru a respecta termenul limită de retragere este suficient să ne trimiteți comunicarea privind exercitarea dreptului de retragere înainte de expirarea perioadei menționate.
10. După comunicarea opțiunii Dumneavoastră, în sensul exercitării dreptului de retragere (retur), Societatea vă va confirma recepționarea acesteia, prin poștă electronică, iar Contractul la distanță nu va mai fi executat, obligațiile prevăzute în acesta fiind stinse.
Capitolul III – Restituirea Produselor și costurile aferente
11. Restituirea Produselor către Noi se poate realiza direct, la adresa: Bd.Timisoara nr 84 Sector 6, București, sau prin orice servicii de curierat sau transport. Restituirea Produselor trebuie realizată nu mai târziu de 14 zile de la momentul la care ne-ați informat cu privire la opțiunea Dumneavoastră.
11.1 Costuri estimative de returnare a produselor: 10 lei per colet si 2 lei per kilogram. Aceste valori sunt cumulative si fara TVA. Aceste costuri estimative pot varia in functie de curierul sau transporatatorul folosit pentru returnarea produselor. Exemple de calcul cost retur:
a. Scaun 10 lei + 2*(10-25kg) = 30lei pana la 60 lei fara TVA
b. Masa 10 lei * 3 colete + 2 lei*(50-150kg) = 130 lei pana la 330 lei fara TVA
c. Canapea 10 lei* 4 colete + 2lei*(100-250kg)= 140 lei pana la 540 lei fara TVA
d. Pat 10 lei* 4 colete + 2lei*(100-250kg)= 140 lei pana la 540 lei fara TVA
e. Corpuri de iluminat 10 lei *1 colet + 2lei*(3-40kg) = 16 lei pana la 90 lei fara TVA
f. Decoratiuni/vesela 10 lei *1 colet + 2lei*(3-40kg) = 16 lei pana la 90 lei fara TVA
g. Mobilier 10 lei*1 colet +2 lei*(50-150kg)= 110 lei pana la 310 lei fara TVA
12. Costurile privind transportul aferent returnării Produselor vor fi suportate în integralitate de către Dumneavoastră, în conformitate cu art. 14 alin. 2 din OUG 34/2014. Returnările prin curierat rapid sau prin poștă nu se vor face cu ramburs. În vederea evitării refuzului coletelor deteriorate și pentru verificarea integrității produselor și accesoriilor, recomandăm ca returul să se facă cu posibilitatea verificării coletului la recepție. În situația în care coletul prezintă suspiciunea deteriorării și nu poate fi verificat în prezența agentului de curierat (în lipsa opțiunii de verificare colet) acesta va fi returnat, urmând a fi recuperat de la domiciliul clientului pe costul Societății, ocazie cu care va fi încheiat procesul de constatare în prezența agentului de livrare. Pentru a solicita eventualele despăgubiri de la firma de curierat, puteți verifica integritatea Produsului returnat în prezența agentului de curierat, ocazie cu care vă recomandăm să solicitați încheierea unui proces verbal de constatare.
13. Cu ocazia returnării Produselor, trebuie să vă asigurați că acestea sunt ambalate și protejate în mod corespunzător, astfel încât Produsele să nu se deterioreze în timpul transportului. În caz contrar, Societatea are dreptul de a diminua sumele ce urmează a fi restituite cu contravaloare eventualelor neconformități suferite de Produse, cu ocazia transportului. De asemenea, riscul pierderii coletului cu ocazia transportului vă aparține, sens în care Societatea nu va putea restitui prețul achitat. Se recomandă folosirea elementelor de siguranță, cum sunt: poliester, carton, folie bule de aer etc. De asemenea, se recomandă ambalarea coletului astfel încât să corespundă greutății, formei și naturii conținutului, cât și modului și duratei transportului. Ambalajul trebuie să protejeze conținutul astfel încât să nu poată fi deteriorat prin presiune sau manipulări succesive, putând fi, după caz, din cutii de carton, placaj, lemn, plastic umplut cu polistiren.
14. În cazul în care ați achitat prețul Produselor (inclusiv costurile de transport), declarați și acceptați expres că acest preț încasat să vă fie restituit prin transfer bancar, în contul indicat în formularul prevăzut pentru retur. Sumele în cauză vă vor fi rambursate în termen de maximum 14 zile de la comunicarea retragerii, sub rezerva returnării Produselor până la expirarea acestui termen. Este posibil ca perioada de timp pentru returnarea sumelor să se prelungească, în cazul în care Produsele ajung la Noi spre sfârșitul perioadei menționate, de 14 zile. Totuși, în cazul în care nu aveți un cont bancar, vă rugăm să ne contactați la coordonatele indicate pentru a conveni un mijloc prin care să vă restituim sumele în cauză.
15. Anterior restituirii sumelor de bani achitate cu titlu de preț, Societatea își rezervă dreptul de a efectua verificări la data returnării Produselor, pentru ca acestea să nu prezinte deteriorări sau neconformități. În măsura în care Produsul prezintă unele neconformități, contravaloarea prețului achitat de Dumneavoastră, ce urmează a fi restituit, va fi diminuat cu suma necesară reparării acestor neconformități. În acest sens, dacă va fi cazul, vă vom informa în consecință. Dispozițiile legale în materie prevăd: „consumatorul este responsabil doar în ceea ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor. Diminuarea valorii produselor nu trebuie să fie descurajantă pentru consumator în a-și exercita dreptul de retragere”. Astfel, după livrarea Produselor, în timpul perioadei de retragere, Dumneavoastră aveți dreptul de a le inspecta și a le mânui în același mod în care vi s-ar permite să o faceți într-un magazin, având obligația să manipulați și să inspectați Produsele cu grija necesară. Spre exemplu, manipulările acceptate pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării Produselor sunt:
1. dezambalarea fără distrugerea sau deteriorarea ambalajelor originale, urmând instrucțiunile pentru despachetare (acolo unde producătorul indică modul de manipulare) fără deteriorarea ambalajului, produsului sau accesoriilor;
2. inspectarea vizuală, tactilă și olfactivă a Produselor, atunci când nu se încalcă prevederile de mai jos;
3. în cazul Produselor care nu necesită montarea de accesorii consumabile sau racordarea la alte utilități decât energia electrică se permite alimentarea numai cu energie electrică și pornirea/oprirea acestora;
4. în cazul produselor care necesită montarea de accesorii consumabile (de ex.: filtre, cartușe refill, cartușe de imprimantă, toner etc.) sau racordarea la alte utilități decât energia electrică (de ex.: apă, gaz metan, aer comprimat etc.) se permite alimentarea numai cu energie electrică și pornirea/oprirea acestora și nu se permite montarea accesoriilor consumabile;
5. în cazul articolelor vestimentare, aveți dreptul doar de a proba Produsul nu și de a-l purta.
Nu sunt permise următoarele acțiuni care duc la diminuarea valorii Produsului sau chiar pierderea dreptului de retur, așa cum de altfel nu sunt permise nici în cadrul magazinelor:
o folosirea aparatelor electronice, electrice sau electrocasnice în orice alt mod decât testarea prin pornirea/oprirea aparatului;
o ruperea sigiliilor și a etichetelor;
o ruperea sau deteriorarea ambalajelor originale (ambalajele originale fac parte integrantă din Produs);
o zgârierea, murdărirea, pătarea, impregnarea Produselor cu substanțe externe.
16. Orice utilizare sau folosire diferită a Produselor, peste limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a Produselor, și care generează deteriorări sau neconformități asupra acestora, va atrage obligația Dumneavoastră de a suporta diminuarea valorii Produselor cu aceste deteriorări sau neconformități. În acest caz, Societatea va compensa valoarea neconformităților sau a deteriorărilor cu sumele ce ar fi trebuit să vă fie restituite, urmând a vă restitui doar diferența aferentă. În cazul în care Produsul returnat prezintă ambalajul original deteriorat sau incomplet,are pete, prezintă urme de montaj, urme de uzură, zgârieturi, lovituri, șocuri electrice, accesorii lipsă, sunteți responsabil în ceea ce privește diminuarea valorii Produsului. Înainte de a returna Produsul vă rugăm să protejați ambalajul original cu folie pentru ambalat din plastic stretch sau cu o cutie din carton. Nu tăiați ambalajul original și nu lipiți etichete sau scotch pe acesta, toate acestea determinând diminuarea valorii Produsului.
În cazul Produselor folosite, cu urme de uzură (pete, zgârieturi, îndoituri, fisuri, lovituri etc.), diminuarea valorii se va calcula prin raportare la costurile de igienizare, cosmetizare, reparare, înlocuire a eventualelor piese deteriorate și aducere la o formă comercială în vederea vânzării ca produs Recondiționat / Refurbished. Astfel, valoarea diminuării Produselor se stabilește în funcție de valoarea pieselor și ambalajelor ce trebuie înlocuite și a manoperei de recondiționare, în cazul în care Produsul va putea fi comercializat la prețul la care a fost achiziționat de Dumneavoastră, sau ca diferența dintre valoarea inițială a produsului nou și valoarea de revânzare a produsului folosit la care se adaugă toate costurile necesare aducerii în formă comercială a Produsului. Diminuarea valorii Produselor cu ambalajul original deteriorat (carton șifonat și/sau rupt și/sau tăiat și/sau găurit și/sau ud și/sau cu urme de etichete, bandă adezivă, pix, marker etc.) se calculează în funcție de costul activităților și materialelor necesare aducerii la conformitate a Produsului. Diminuarea valorii Produselor cu ambalajul original lipsă sau incomplet (de exemplu: suporți de siguranță, elemente de protecție din carton sau polistiren etc.) se calculează în funcție de costul activităților și materialelor necesare aducerii la conformitate a Produsului.
Orice modificare a stării produselor sau deteriorarea ambalajului original al acestora, ce face imposibilă vânzarea produsului ca nou, duce automat și independent de celelalte costuri, la diminuarea valorii Produsului. Diminuarea valorii Produsului va fi calculată ca reprezentând diferența dintre prețul inițial al Produsului și prețul la care poate fi comercializat, în mod obișnuit, Produsul în noua stare. Cuantumul diminuării valorii Produsului poate varia între 10% și 90% din valoarea inițială a Produsului. În cazul în care Produsul returnat prezintă o serie de deteriorări sau neconformități grave ce fac Produsul impropriu comercializării, atunci diminuarea valorii Produsului este totală, sens în care Societatea nu vă poate restitui prețul achitat. Puteți însă să ridicați Produsul astfel returnat dacă doriți.
17. Cu ocazia returnării Produselor, trebuie să vă asigurați că acestea sunt însoțite de certificatul de garanție în original, dacă acesta este emis de producător/distribuitor, cu excepția certificatelor de garanție emise în format electronic.
18. Dacă Produsele returnate au fost însoțite de eventuale bonusuri/cadouri, trebuie returnate și acestea. În caz contrar, valoarea acestora, calculată la prețul la care sunt comercializate de Societate sau în mod obișnuit, după caz, se va scădea din valoarea sumelor ce vă vor fi returnate.
19. Daca au fost achiziționate mai multe Produse de același fel și se dorește returul tuturor, vă rugăm să vă asigurați că doar un singur Produs a fost desigilat. În cazul contrar, Societatea va analiza în ce măsură este vorba despre o exercitare abuzivă a dreptului de retur, caz în care este posibil ca returul să fie refuzat.
20. De asemenea, în cazul în care ați ridicat personal Produsele achiziționate prin intermediul unui Contract la distanță, din spațiul comercial al Societății și doriți ulterior să vă exercitați dreptul de retragere (dreptul de retur), Societatea va analiza în ce măsură este vorba despre o exercitare abuzivă a acestui drept, caz în care este posibil ca returul să fie refuzat. Aceasta deoarece, cu ocazia ridicării Produselor, aveți dreptul și posibilitatea de a efectua toate verificările necesare pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării Produselor și de a solicita toate probele în acest sens. Capitolul IV – Lipsa/Încetarea/Pierderea dreptului de retragere din Contractul la distanță (dreptului de retur)
21. În conformitate cu dispozițiile legale, nu beneficiați de dreptul de retragere din Contractul la distanță (dreptul de retur al Produselor sau renunțarea la Serviciile contractate) în cazurile prevăzute de art. 16 din O.U.G. nr. 34/2014, în special în următoarele situații:
a) În cazul în care achiziționați Produse confecționate după specificațiile prezentate de Dumneavoastră sau personalizate în mod clar (alegerea culorilor materialelor, dimensiunilor, orientarilor in ceea ce priveste coltarele etc.)
b) În cazul în care achiziționați Produse care se deteriorează rapid sau care au un termen de expirare foarte scurt;
c) În cazul în care ați achiziționat Produse sigilate, iar acestea au fost desigilate de Dumneavoastră și astfel nu mai pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă; Spre exemplu, poate fi vorba de: produse alimentare, produse cosmetice, produse de lenjerie, produse electronice care au intrat în contact cu pielea/părul/cavitatea bucală (din motive de igiena, acestea se acceptă retur NUMAI după aducerea la conformitate prin înlocuirea elementelor ce au intrat în contact cu pielea/parul/cavitatea bucala)
d) În cazul în care ați achiziționat înregistrări audio sau video sigilate sau programe informatice sigilate care au fost desigilate după livrare;
e) În cazul în care ați achiziționat Produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
f) În cazul în care ați achiziționat Servicii, după prestarea completă a serviciilor, dacă executarea a început cu acordul prealabil expres al Dumneavoastră și după ce ați confirmat că ați luat cunoștință de faptul că vă pierdeți dreptul la retragere după executarea completă a Serviciilor.
g) În cazul în care ați achiziționat Produse care necesita montaj, cum ar fi piese de mobilier, paturi, canapele etc. iar acestea au fost deja montate.
22. Dacă unul din Produsele achiziționate intră în categoria menționată mai sus, atunci nu mai puteți returna Produsul în cauză.
23. Astfel, declarați și acceptați în mod expres că nu beneficiați de dreptul de retragere/dreptul de retur în situațiile descrise. Capitolul V – Alte informații
24. În cazul celorlalte persoane, care nu au calitatea de Consumator, Societatea poate decide, de la caz la care, dacă va acorda dreptul de a returna Produsele sau nu.
25. Astfel, Societatea poate decide acceptarea returnării Produselor, fără însă să aibă vreo obligație în acest sens, dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiții:
a) nu au trecut mai mult de 3 zile lucrătoare de la livrarea sau predarea Produselor, după caz;
b) au fost plasate anterior cel puțin 3 comenzi de o valoare minimă de 9.000 lei;
c) în formularul de retur vor fi prezentate motivele care stau la baza deciziei de returnare și contul IBAN în care se dorește restituirea prețului achitat;
d) Produsele să fie sigilate sau nefolosite, în cazul celor fără sigiliu specific;
e) Produsele vor fi returnate în termen de maximum 3 zile calendaristice de la confirmarea primirii solicitării de retur. Toate condițiile enumerate sunt cumulative și nu implică automat acceptarea returului.
26. În măsura în care aveți nevoie de alte informații cu privire la Politica de retur sau dacă întâmpinați dificultăți în returnarea Produselor, vă rugăm să ne scrieți la coordonatele indicate pentru contact, respectiv la adresa: comenzi@mobicord.ro
27. Societatea își rezervă dreptul de a modifica Politica de retur după cum consideră necesar. În măsura în care, după efectuarea acestor modificări, nu sunteți de acord cu noul conținut, vă rugăm să nu mai utilizați Website-ul sau Produsele și Serviciile Societății.
28. Această Politică de retur a fost actualizată la data de 06.08.2021. Anexă Formular de retur/exercitarea dreptului de retragere Prezentul formular se trimite înapoi completat, doar dacă doriți să vă retrageți din contract, la adresa de e-mail indicată mai jos.
Către: SC Mobi Cord Impex SRL
E-mail: comenzi@mobicord.ro
Telefon: +40769076993
Vă informez prin prezenta cu privire la retragerea mea din contractul încheiat/comanda plasată la data de ________, prin care am achiziționat următoarele Produse: ________________________________________. Am primit Produsele de la curier la data de:_________________. Numele: _______________; Prenume: __________________; Adresa: ___________________________________________; Contul bancar ___________________________________________ în care se va efectua rambursarea sumelor achitate în baza contractului este deschis la banca ___________________:
Semnătura _____________ Data _____________